Välkommen till min blogg!

Jag heter Malin och jag är en helt vanlig tjej från Hallands län i Sverige. Jag har skrivit en hel introduktion på Om Mig-fliken så jag ska fatta mig kort.

Jag har bott i Edmonton, Kanada de senaste 6 åren och planerar att flytta hem. Jag är en vegetarian, yogi, och bryr mig om hälsa, djurens rätt, och miljön. Efter att ha gjort yoga varje dag i 1,5 år började jag läsa på om yogans filosofi och värderingar varav en är kallad Ahimsa. Ahimsa betyder “Icke våld mot alla levande varelser.” Jag var redan vegetarian men jag hade inte tänkt på andra sätt att måna om djuren (jag växte upp på landet och har haft katter, hundar, kaniner och marsvin och har alltid älskat djur). Jag gjorde research om mitt smink och mina hårprodukter hade testats på djur vilket de hade så jag försökte hitta andra företag som gjorde sina tester på alternativa sätt, osv. Men Ahimsa handlar även om att inte skada sig själv, att vi måste ta hand om våra kroppar och sinnen. Jag försöker äta en hälsosam kost vilket är svårt efter att ha ätit sötsaker i hela mitt liv och jag älskar bröd. Just nu försöker jag göra slut med socker vilket jag kommer skriva om (det är nog en relation alla har svårt att ge upp!).

Anledningen till att jag har startat denna bloggen är för att jag hoppas (hoppas innerligt) att andra i Sverige försöker vara medvetna om vad de stoppar i sig eller kletar på sig också. Eftersom jag redan har påbörjat min Ahimsa-resa tänkte jag att om jag delar med mig vad jag hittar så kanske fler kommer säga nej till djurplågeri och andra ohälsosamma vanor. Jag vill skapa en konversation, jag vill ha er hjälp och era åsikter så att mer kunskap och information kan spridas och göra vårt land lite bättre. Vi kanske inte är stora aktivister, men vi kan i alla fall må bra av att själva göra positiva val utan dåligt samvete.

Jag ser fram emot vår konversation!

Namaste!

IMG_2798

Leave a Reply

